29 listopada 2024 roku wLiceum Ogólnokształcącym w Małogoszczu odbyła się Konferencja inaugurująca realizację projektu Erasmus+ „Shaping tomorrow” w ramach posiadanej przez szkołę akredytacji na lata 2021-2027.
Wydarzenie przebiegało według następującego programu:
– otwarcie Konferencji przez Panią Renatę Smagacz-Dyrektor ZSO w Małogoszczu i Panią Annę Nosal-Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego w Małogoszczu,
– wystąpienie Pani Wiceburmistrz Miasta i Gminy Małogoszcz-Pani Karoliny Jarosz,
– prezentacja projektów zrealizowanych przez Liceum w Małogoszczu w ramach programu Erasmus+,
– akredytacja Erasmus+ krok po kroku, priorytety programu,
– wystąpienie Pani Justyny Bony-Kierownik biura w dziale Modernizacji Cementowni Małogoszcz Holcim Polska na temat przydatności znajomości języka angielskiego w pracy w korporacji,
– wykład Pana Doktora Mirosława Szweda z Instytutu Geografii i Nauk o Środowisku UJK w Kielcach: „Jednorazowe maseczki-środowisko kontrowersyjne”.
Dziękujemy wszystkim Gościom, którzy zaszczycili nas swoją obecnością: uczniom klas ósmych ze wszystkich szkół z terenu miasta i gminy Małogoszcz, Dyrektorom szkół podstawowych, Przewodniczącemu Stowarzyszenia Emerytów, Rencistów i Inwalidów, Dyrekcji oraz Pracownikom SCO w Małogoszczu.
Przypominamy, że Liceum Ogólnokształcące w Małogoszczu z powodzeniem realizuje projekty Erasmus+ od 2019 roku, które w całości są finansowane przez Unię Europejską. W bieżącym roku szkolnym 2024/2025 w ramach przyznanej akredytacji Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Powstania Styczniowego otrzymało w wyniku konkursu wniosków grant na zorganizowanie mobilności zagranicznych dla uczniów i nauczycieli szkoły. Całkowita wartość projektu wynosi 28600 euro. Przeprowadzona została już rekrutacja i szesnaścioro uczniów wraz z opiekunami poleci już w grudniu do partnerskiej szkoły w Finlandii.
Cele Planu Erasmusa na rok szkolny 2024/2025 są następujące: udział uczniów w wymianach zagranicznych o tematyce ekologicznej, udział nauczycieli w szkoleniach o tematyce ekologicznej, podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli (metodycznych, językowych, informatycznych) -a w rezultacie poziomu jakości pracy szkoły.























































