JAK PANOWAĆ NAD EMOCJAMI I WZMOCNIĆ ODPORNOŚĆ PSYCHICZNĄ W CZASIE PANDEMII?

  1. Unikaj szumu informacyjnego – nie oglądaj wszystkich programów, nie czytaj każdego doniesienia. Dawkuj sobie wiadomości i świadomie wybieraj ich źródło.
  2. Zastanów się co czujesz? Strach, lęk, panika, niepewność – to nie to samo. Jakie myśli wywołują takie odczucia. Czego tak naprawdę się obawiasz i na ile ten scenariusz jest realny?
  3. Uwalniaj emocje – czujesz strach, bezsilność a może złość. Nie bój się o tym mówić. Wyrażaj to, co czujesz. Nazywane emocje tracą na sile.
  4. Rób to, na co masz wpływ. Zadbaj o ciało i odporność – odpoczynek, zdrowa dieta, sen, suplementy – to wszystko jest w zasięgu Twojej ręki.
  5. Dostrzegaj, to co dobre. Za oknem leje, radio i telewizja donosi o obostrzeniach, ale czy tylko z tego składa się Twój dzień? Zauważaj i doceniaj drobiazgi: zapach porannej kawy, buziak na do widzenia, mruczenie kota, szczekanie psa…
  6. Redukuj stres. Najlepiej sprawdzi się sport. Pozwala rozładować napięcia, wyrównać gospodarkę hormonalną, a dodatkowo poprawi kondycję i wzmocni odporność.
  7. Pozwól sobie na przyjemności – zrób to, co lubisz, co sprawi, że uśmiech pojawi się na Twojej twarzy: zjedz coś pysznego, posłuchaj ulubionej muzyki, zrób długą, odprężającą kąpiel.
  8. Dbaj o kontakt z bliskimi. Człowiek jest istotą społeczną i potrzebuje relacji z innymi ludźmi. Unikaj dużych skupisk, ale bądź w kontakcie z przyjaciółmi – rozmawiaj, dzwoń, organizuj video rozmowy.

Życzę dużo zdrowia i wytrwałości. Dbajmy o siebie!!!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry