Koncepcja Pracy Szkoły

Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Powstania Styczniowego w Małogoszczu

Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Powstania Styczniowego w Małogoszczu rozpoczęłodziałalność 1 września 1991 r. jako szkoła samorządowa. Na mocy  uchwały Rady Miejskiej 22 czerwca2007r. szkoła otrzymała sztandar i imię Bohaterów Powstania Styczniowego. Liceum wchodzi w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Małogoszczu. Budynek szkoły znajduje się przy ulicy 11 Listopada 14b. Szkoła dysponuje nowoczesną bazą lokalową, w skład której wchodzi pełnowymiarowa hala sportowa, pracownia komputerowa i językowa, biblioteka oraz 9 sal lekcyjnych wyposażonych w sprzęt multimedialny. Uczniowie mają do dyspozycji stołówkę i sklepik. W trosce o bezpieczeństwo uczniów szkoła ma zainstalowany monitoring wizyjny a uczniowie mogą korzystać z opieki higienistki szkolnej oraz pedagoga. Uczniowie mogą korzystać z dowozu autobusem szkolnym. Kadrę szkoły stanowią nauczyciele dyplomowani z wieloletnim stażem, zaangażowani w swoją pracę, wspierający uczniów w ich rozwoju edukacyjnym i realizujący różnorodne projekty..

 

  • Zapewnienie wysokiego poziomu nauczania umożliwiającego przygotowanie młodzieży do egzaminu maturalnego i kontynuowanie nauki na studiach; opanowanie dwóch języków obcych i swobodne posługiwanie się technikami informacyjnymi.
  • Rozwój indywidualnych zdolności, talentów i zainteresowań młodzieży poprzez udział w różnorodnych projektach edukacyjnych i zajęciach pozalekcyjnych,
  • Kształtowanie u młodzieży postaw prospołecznych, patriotycznych i obywatelskich.
  • Propagowanie zdrowego stylu życia bez uzależnień; popieranie zachowań asertywnych i ciekawych form spędzania wolnego czasu (sport, rekreacja, turystyka).
  • Zachęcanie do poszerzania wiedzy i ciągłego doskonalenia się.
  • Otaczanie uczniów opieką psychologiczno – pedagogiczną.
  • Wspieranie rodziców w wychowywaniu młodzieży.
  • Promowanie osiągnięć i sukcesów uczniów.
  • Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym; promowanie wartości edukacji i wykształcenia wśród uczniów lokalnych gimnazjów.
  • Rozwój zawodowy kadry pedagogicznej

 

  • oferta edukacyjna dostosowana do potrzeb uczniów,
  • zajęcia przygotowujące uczniów do egzaminu maturalnego,
  • przeprowadzanie próbnych matur (CKE, Echo Dnia i UJK, wydawnictwa Operon, Zamkor, Tutor)
  • przygotowanie do konkursów i olimpiad,
  • ciekawe formy i metody pracy,
  • wycieczki edukacyjne,
  • projekty edukacyjne,
  • zajęcia dla młodzieży na uczelniach wyższych.
  • monitoring wizyjny,
  • dyżury międzylekcyjne,
  • bezpieczny dowóz do szkoły,
  • zapewniamy opiekę higienistki szkolnej,
  • kontrolujemy osoby obce pojawiające się na terenie szkoły,
  • przeprowadzamy próbne ewakuacje szkoły,
  • prelekcje policji na temat bezpieczeństwa.
  • nowoczesna baza lokalowa,
  • nauka w systemie jednozmianowym,
  • liczebność klas,
  • nowoczesne wyposażenie pracowni przedmiotowych, sprzęt multimedialny, pracownia językowa i komputerowa,
  • pełnowymiarowa hala sportowa,
  • dobrze wyposażona biblioteka z dostępem do internetu,
  • stołówka,
  • sklepik szkolny,
  • dziennik elektroniczny.
  • współpracujemy z uczelniami wyższymi,
  • organizujemy zajęcia przygotowujące do matury z każdego przedmiotu,
  • działają koła zainteresowań: dziennikarskie, fizyczne, językowe, sportowo – rekreacyjne, filmowe,
  • prowadzimy preorientację zawodową.

Nasi uczniowie:

  • biorą udział w konkursach oraz zawodach sportowych,
  • współredagują miesięcznik „Nasza Gmina”,
  • biorą udział w uroczystościach środowiskowych,
  • inicjują akcje charytatywne,
  • biorą udział w projektach edukacyjnych,
  • organizujemy zawody sportowe oraz konkursy tematyczne dla uczniów gimnazjów,
  • promujemy znaczenie edukacji i wykształcenia oraz propagujemy różne formy aktywności (w zakresie kultury, sportu, turystyki) wśród uczniów szkół gimnazjalnych,
  • szkoła ma wypracowane tradycje: święto patrona, dzień otwarty, wigilie szkolne, akademie
  • patriotyczne, wycieczki, wyjazdy kulturalne, dyskoteki, studniówka, półmetek,
  • informacje o życiu szkoły w prasie, na stronie internetowej szkoły, profilu społecznościowym,
  • interesujemy się losami absolwentów.
  • integrujemy społeczność szkolną poprzez wspólne spędzanie wolnego czasu, wspólne świętowanie i
  • podejmowanie działań na rzecz szkoły,
  • traktujemy uczniów indywidualnie,
  • zapewniamy podział na grupy przedmiotowe oraz grupy językowe zgodnie z potrzebami uczniów,
  • wspieramy uczniów w przezwyciężaniu trudnych sytuacji życiowych (pomoc pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy).
  • rozwijamy postawy patriotyczne, prozdrowotne, asertywne i empatyczne naszych uczniów, dbamy
  • kształtowanie pożądanych społecznie postaw młodzieży,
  • uczniowie uczą się podejmować decyzje i brać odpowiedzialność za siebie i innych działając w samorządzie szkolnym,
  • wspieramy uczniów w poszukiwaniu własnej drogi życiowej i kształtowaniu swojej tożsamości,
  • poznają kulturę innych narodów ucząc się języków obcych,
  • posługują się nowoczesnymi technologiami informacyjnymi,
  • poznają podstawy ekonomii i przedsiębiorczości.
  • wszyscy nasi nauczyciele są nauczycielami dyplomowanymi z długoletnim stażem,
  • nauczyciele uczestniczą w doskonaleniu zawodowym,
  • współpracujemy z uczelniami oraz instytucjami wspierającymi nauczycieli w realizacji zadań szkoły.
  • pedagog oraz wychowawcy udzielają zainteresowanym rodzicom porad w sprawach wychowawczych; służą rozmową oraz dostępną literaturą,
  • opracowujemy listy otwarte i prelekcje dla rodziców, których tematyka dotyczy najczęstszych zagrożeń oraz problemów młodzieży,
  • organizujemy dla rodziców prelekcje ekspertów zewnętrznych dotyczące działań profilaktycznych,
  • umożliwiamy kontakty z instytucjami wspierającymi rodziców w rozwiązywaniu problemów

Mając na względzie przygotowanie młodego człowieka do aktywnego życia we współczesnym świecie pragniemy aby uczeń kończący naszą szkołę:

  • był dobrze przygotowany do egzaminu maturalnego i dalszej drogi edukacyjnej oraz obowiązków
  • zawodowych, potrafił korzystać z różnych źródeł informacji, posiadał umiejętności zdobywania,
  • przetwarzania i wykorzystywania wiedzy,
  • umiał samodzielnie, twórczo i krytyczne myśleć,
  • rozwijał własne zdolności (intelektualne, sportowe i artystyczne) oraz cechy charakteru takie jak:
  • odporność psychiczna, cierpliwość, zmysł organizacyjny, zaangażowanie, tolerancja itp. i potrafił je wykorzystywać dla samorealizacji,
  • znał języki obce, był otwarty na poznawanie innych kultur, był Europejczykiem ale także świadomym swej tożsamości narodowej Polakiem,
  • był otwarty na kontakty z innymi i potrafił współpracować w zespole,
  • miał potrzebę aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym i znał dziedzictwo kultury narodowej,
  • był dojrzały i potrafił pełnić role społeczne, odnajdywał się w przemianach współczesnego świata,
  • brał aktywny udział w życiu społeczeństwa, znał prawa i obowiązki obywatela w demokratycznym państwie, był wrażliwy na potrzeby innych i gotowy do niesienia pomocy,
  • był świadomy zagrożeń cywilizacyjnych, szanował przyrodę aby zachować ją dla przyszłych pokoleń.
Scroll to Top
Skip to content