Szanowni Rodzice,
Od 17 maja br. uczniowie naszego liceum przeszli na naukę w tzw. systemie hybrydowym. Od poniedziałku, 31 maja br., wszyscy uczniowie wrócili do nauki stacjonarnej.
W tej sytuacji u uczniów mogą pojawić się: problemy z emocjami, lęk, poczucie zagrożenia spowodowane nadmiernym obciążeniem związanym np. z przygotowaniem się do sprawdzianów czy z obawą przed porażką w grupie rówieśniczej. Zadaniem wychowawców, nauczycieli i pedagoga szkolnego jest zapewnienie uczniom poczucia bezpieczeństwa, wsparcia i pomocy psychologiczno – pedagogicznej, integracja uczniów i odnowienie wzajemnych relacji interpersonalnych.
W przypadku wystąpienia trudności i problemów związanych z powrotem uczniów do szkoły, wychowawcy klas, pedagog szkolny służą wsparciem i pomocą uczniom i i rodzicom. Informujemy, że istnieje możliwość kontaktu bezpośredniego, jak i przez dziennik elektroniczny. Informacja dotycząca konsultacji i dyżurów wychowawców i pedagoga szkolnego zamieszczona została w dzienniku elektronicznym.
Mamy świadomość, że rodzice są najważniejszymi osobami w życiu dziecka. To oni znają swoje pociechy i jako pierwsi zauważają niepokojące oznaki, które mogą świadczyć o problemach, z jakimi borykają się dzieci, a te często ich jako młodych ludzi przerastają.
Bardzo liczymy na współpracę z Państwem w tak ważnej kwestii, którą jest zdrowie psychiczne i poczucie bezpieczeństwa Waszych dzieci a naszych uczniów.
Poniżej znajdują się linki do stron, na których znajdziecie Państwo przydatne informacje związane z emocjami, zdrowiem psychicznym, zapobieganiem zachowaniom autodestrukcyjnym u młodzieży, uzależnieniami od komputera, Internetu i gier komputerowych.
https://drive.google.com/drive/folders/1QR3tdGsj52H3rRlQXpOTYHjo9AMJEWjz
https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/23458-wplyw-stresu-na-zdrowie-psychiczne-podcast
https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/23098-wplyw-gier-komputerowych-na-mozg
https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/16875-wplyw-gier-i-internetu-na-umysl-i-emocje-dzieci
https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/22878-uzaleznienie-objawy-diagnoza-leczenie
https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/2247-nastolatkowie-w-swiecie-uzywek-i-nalogow
https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/2194-smutek-czy-depresja-jak-to-rozroznic
https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/19137-depresja-nastolatkow
https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/18968-depresja-jak-wspierac-osoby-chore
https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/18953-jeszcze-smutek-czy-juz-depresja-prof-de-barbaro
https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/20098-jak-zrozumiec-i-oswoic-lek
pedagog szkolny – Beata Standerska